Jeśli chcemy wystawić posiadane przez siebie mieszkanie lub dom na sprzedaż musimy się najpierw zastanowić, kto chciałby je kupić, w jakim stylu jest urządzone i dla kogo byłoby odpowiednie.
Jeśli już określimy powyższe wskaźniki powinniśmy udać się do odpowiedniego dla nas biura nieruchomości lub zając się sprzedażą bez pośredników. To jednak może wydłużyć proces sprzedaży i zmniejszyć potencjalną ilość odbiorców naszego ogłoszenia – nie oznacza to jednak, że możemy mieć problem ze znalezieniem kupca. Dzięki wykorzystaniu Internetu możemy wypromować swoje lokum szybko i niemal za darmo. W Internecie znajduje się wiele portali, które oferują możliwość przesłaniu swojego ogłoszenia związanego z nieruchomością. Za zaledwie kilkanaście złotych można wykupić lepszą ofertę, która daje nam możliwość wyróżnienia wpisu, który chcemy umieścić w sieci. Portale społecznościowe to również doskonałe medium dla osoby, która nie chce przeznaczyć większych pieniędzy na promocję. Te kanały komunikacyjne umożliwiają dotarcie do dużej liczby odbiorców w krótkim czasie, umożliwiają także dialog między nami a potencjalnymi kupcami.
Ogłoszenia jednak to nie wszystko. Ważne by dobrze zaprezentować swoje mieszkanie i określić jego wszystkie walory…lub wady – jeśli mogą być istotne dla kupca – warto bowiem pamiętać, że w odróżnieniu od wynajmu – kupno mieszkania to inwestycja na wiele lat, dlatego kupiec sprawdzi każdy kąt by znaleźć coś co mu się może nie spodobać. Co zrobić by dobrze zareklamować naszą ofertę?
- pomyślmy nad grupą docelową naszego lokum
- przygotujmy mieszkanie do zrobienia ciekawych i zachęcających zdjęć
- rzetelnie opiszmy stan mieszkania/domu – wyróżnijmy zalety ale napiszmy też o wadach, jeśli są
- napiszmy coś o okolicy, sąsiadach i innych potencjalnie istotnych sprawach ważnych dla kupca
- przygotujmy się do prezentacji mieszkania lub domu – posprzątajmy je i zabierzmy wszystko to, co może nam zaszkodzić, sprawmy by nasze lokum również ładnie pachniało